تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت یک تکنیک برای رفع خطوط پوست و جوانسازی می باشد که مهم ترین هدف آن پر کردن نواحی مختلف صورت است. علاوه بر پر شدن صورت، شاهد رفع چین و چروک های آن نیز خواهیم بود. اغلب خانم ها با استفاده از این روش سعی می کنند لاغری بیش از حد چهره خود را از بین ببرند. تزریق چربی صورت یکی از انواع خدمات کلینیک زیبایی محسوب می شود. در این مطلب به بررسی جوانب مختلف این تکنیک خواهیم پرداخت.

تزریق چربی صورت

هدف از تزریق چربی در صورت چیست ؟

به جز واژه ” تزریق چربی صورت ” از عبارت هایی نظیر انتقال چربی یا پیوند چربی نیز استفاده می شود. با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، شاهد بروز مشکلاتی از جمله لاغری بیش از حد صورت، چین و چروک های پوستی و … خواهیم بود. البته برخی از افراد در سنین جوانی و به صورت ژنتیکی دچار لاغری بیش از حد هستند که آن ها می توانند در این سن نیز اقدام به تزریق چربی صورت کنند. از چربی به عنوان پرکننده طبیعی استفاده می شود تا ظاهر صورت بهبود پیدا کند و زیبایی افراد دوچندان شود. در این روش شاهد گرفتن چربی از بدن و تزریق آن به نواحی مختلف صورت هستیم.
طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که شیوه درمانی مذکور می تواند بافت پوست و کیفیت آن را بهبود ببخشد. بهترین نواحی برای تزریق چربی اطراف دهان، لب، گونه، پلک و شقیقه است. پزشکانی که به طور تخصصی در این زمینه کار می کنند قادرند با تغییر حجم و کانتور صورت، کیفیت کار را افزایش دهند. از دیگر خدماتی که علاوه بر تزریق چربی در کلینیک های زیبایی انجام می شود می توان به لیفت ابرو با نخ، زاویه سازی صورت، لیزر کل بدن، تزریق فیلر بینی، فیلر زیر چشم و … اشاره کرد.

بهترین افراد برای تزریق چربی در صورت

افرادی که تمایل دارند حجم نواحی خاصی از صورت را افزایش دهند گزینه ای مناسب برای این تکنیک درمانی به شمار می روند. زیرا با این کار ظاهری جوان تر و زیباتر پیدا می کنند. هنگامی که انتقال چربی به صورت انجام می شود و حجم از دست رفته آن بر می گردد چین و چروک ها محو می شوند. اغلب کسانی که به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند تمایل دارند گوشه دهان، خطوط لبخند، گودی چشمان و گونه های افتاده آن ها ظاهر بهتری پیدا کند. اکیدا توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدام زیبایی، با پزشک مشورت کنید. پزشک قبل از آنکه اجازه درمان به شما بدهد سلامت جسمانی را از نظر فشار خون، بیماری کلیوی، بیماری قلبی، استعمال دخانیات و … مورد بررسی قرار می دهد.
تزریق چربی صورت

شیوه انجام تزریق چربی صورت

در تکنیک مذکور از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای استخراج چربی از سایر نواحی بدن استفاده می شود. ناحیه ای از بدن که برای استخراج چربی در نظر گرفته می شود باید از بافت چربی اضافه برخوردار باشد. به همین دلیل اغلب پزشکان پشت ران را انتخاب می کنند. علاوه بر پشت ران، شکم نیز گزینه مناسبی برای استخراج چربی محسوب می شود. زیرا اغلب افراد دارای چربی اضافه در ناحیه شکم هستند. از آنجایی که این چربی به طور مجددا به بدن خودتان بر می گردد هیچ خطری از بابت رد پیوند یا خطر انتقال وجود نخواهد داشت.بدین منظور می توان از تکنیک های ساکشن دستی و سرنگ های 10 سی سی نیز استفاده کرد.
چربی همراه با خون اضافه و سلول های بنیادی به ناحیه مورد نظر در صورت تزریق می شود تا فرورفتگی ها را پر کند و چین و چروک ها را از بین ببرد. از مهم ترین مزایای تزریق چربی صورت می توان به کاهش اندازه منافذ پوستی، کاهش بی نظمی در رنگدانه ها، ایجاد پوستی صاف تر و … اشاره کرد. تزریق چربی یک عمل سرپایی محسوب می شود و هیچ نیازی به بستری وجود ندارد. افراد می توانند از روش هایی مانند بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده کنند.

میزان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

قبل از آنکه به مدت زمان ماندگاری تزریق چربی اشاره کنیم باید بگوییم که نتیجه حاصل از آن بسیار طبیعی است و اغلب افراد تمایل دارند آن را با سایر اعمال زیبایی از جمله لیفت ابرو، جراحی پلک و … ترکیب کنند تا چهره ای طبیعی تر و جوانسازی جامع تری را انجام داده باشند. مدت زمان ماندگاری تزریق چربی صورت طولانی مدت است. معمولا مقداری از چربی بعد از گذشت 6 الی 8 هفته اول جذب می شود. به همین دلیل بیش از حد مورد نیاز تزریق می شود تا چهره بعد از تحلیل چربی، مجددا فرورفتگی و چین و چروک پیدا نکند.
تزریق چربی صورت

عوارض تزریق چربی در صورت

پس از آنکه اثرات بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی از بین رفت می توانید با یکی از اعضای خانواده خود به منزل بروید. توجه داشته باشید که در طول هفته اول نباید فعالیت بدنی سنگین داشته باشید. فعالیت هایی که باعث افزایش ضربان قلب می شوند برای سلامتی شما بعد از عمل مناسب نیست. چون فشار خون نیز افزایش پیدا می کند. شب ها به نحوی بخوابید که سرتان بالاتر از سطح بدنتان قرار بگیرد تا ورم صورت تان کاهش پیدا کند. معمولا بعد از تزریق چربی در صورت احساس درد خواهید کرد. همچنین در مناطقی مانند پشت ران یا شکم که از آن چربی استخراج شده شاهد کبودی خواهید بود. اما مطمئن باشید که پزشک برای شما داروی مسکن تجویز خواهد کرد. میزان کبودی و تورم بعد از 2 هفته به تدریج از بین می رود.

با پزشکان ما آشنا شوید