تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

اصلاح فرم بینی

اصلاح فرم بینی که با تزریق فیلر انجام می شود شیوه ای پرطرفدار محسوب می شود و برای افرادی که تمایلی به جراحی های سنگین و بیهوشی های طولانی مدت ندارند گزینه مناسبی محسوب می شود. عمل جراحی بینی با بیهوشی یک روش تهاجمی محسوب می شود که افراد نیاز به گذراندن دوره نقاهت و مراقبت های خاص خواهند داشت. اما در اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر، شاهد انجام یک روش غیرتهاجمی خواهیم بود. فیلر صرفا برای اصلاح و ایجاد فرم بینی نیست. بلکه ما می توانیم از فیلر زیر چشم برای از بین بردن گودی، کبودی و … نیز استفاده کنیم. این نوع از اعمال زیبایی سرپایی جزو انواع خدمات کلینیک زیبایی قلمداد می شوند.

اصلاح فرم بینی

چرا تزریق فیلر ؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل به اصلاح فرم بینی دارید حتما دچار تردید شده اید که آیا عمل جراحی راهکار مناسبی است؟ آیا می توانید از پس دوران نقاهت آن برآیید؟ عمل جراحی یک روش تهاجمی محسوب می شود که فرد تا مدتی درگیر دوره نقاهت، مراقبت های خاص و … خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند به سراغ روش های کم تهاجم تر بروند تا سختی عمل جراحی را تحمل نکنند. فرم دهی و اصلاح فرم بینی با فیلر به نام راینوپلاستی هم شناخته می شود. این روش بسیار مقرون به صرفه است. توجه داشته باشید که این شیوه درمانی برای افرادی مناسب است که دچار ناهنجاری های زیاد در فرم بینی نیستند و صرفا می خواهند تغییرات کوچکی در ظاهر آن اعمال کنند.
اگر تمایل به انجام راینوپلاستی دارید هیچ نیازی نیست که به اتاق عمل بروید. زیرا پزشک با انجام بی حسی موضعی این کار را در مدت زمانی بسیار کوتاه برای شما انجام می دهد. معمولا این کار در کلینیک های زیبایی قابل انجام است. از دیگر اعمال زیبایی که در این مکان ارائه می شود شامل لیفت ابرو با نخ، زاویه سازی صورت، لیزر کل بدن و … می باشد. قبل از آنکه هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید باید با پزشک عمومی یا متخصص مشورت کنید. انجام برخی از آزمایشات و بررسی ها قبل از امور زیبایی الزامی است.

کاربرد فیلر در ترمیم فرم بینی چیست؟

مواردی وجود دارد که فرد دچار فرورفتگی در میان بینی و پیشانی است. این امر سبب می شود تا بینی فرد به طور کاذب قوس دار نشان داده شود. در این شرایط می توان از فیلر بینی استفاده کرد. علاوه بر آن وجود نامنظمی و فرورفتگی ها در کنار بینی شرایط مساعدی برای تزریق ژل یا فیلر ایجاد می کند. جالب است بدانید افرادی که قبلا تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند و اکنون ایراداتی در ظاهر بینی دارند نیز می توانند با استفاده از این روش، اصلاحات لازم را انجام دهند. به طور مثال ترمیم فرم بینی در مواقعی که نوک بینی افتاده می شود یا خمیدگی کوچک پیدا می کند مناسب خواهد بود. به عبارتی دیگر هیچ نیازی به اعمال جراحی ترمیمی بعد از عمل جراحی اصلی وجود ندارد.

اصلاح فرم بینی

نحوه اصلاح فرم بینی با فیلر

ابتدا پزشک با استفاده از بی حسی موضعی، محل تزریق را به مدت 20 الی 30 دقیقه بی حس می کند. قبل از آنکه تزریق انجام شود محل کاملا ضدعفونی می شود و سپس مقدار کمی از فیلر یا ژل در موضع تزریق خواهد شد. اگر تزریق ژل با استفاده از کانولا انجام شود قطعا شاهد کمترین میزان کبودی و تورم خواهیم بود. بعد از آنکه تزریق توسط پزشک انجام شد موضع ماساژ داده می شود تا ژلی که به آن تزریق شده کاملا یکنواخت و صاف شود. معمولا پزشک به بیمار توصیه می کند به مدت 24 ساعت هیچ گونه آرایشی در محل تزریق نداشته باشد و از استحمام یا دستکاری بینی خودداری کند. قطعا نمی توان گفت که مدت زمان ماندگاری اصلاح فرم بینی با فیلر دائمی است. اما می توان گفت که ماندگاری آن حدود 1 سال است. اما با چندبار تکرار شاهد ترمیم کلاژن ها و بافت های پیوندی در موضع خواهیم بود و بینی به تدریج شکل طبیعی خود را پیدا می کند. به نحوی که دیگر نیازی به تمدید تزریق وجود نخواهد داشت.

انواع ژل اصلاح فرم بینی

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده ای که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود. این ماده علاوه بر کاربردهای زیاد از جمله جوانسازی، قادر به افزایش خاصیت کشسانی پوست و حجیم کردن آن نیز خواهد بود. هنگامی که هیالورونیک اسید در زیر پوست تزریق می شود حجم مورد نظر با تمرکز آب در موضع تولید می شود. اگر بخواهیم به مهم ترین ویژگی این ژل اشاره کنیم باید بگوییم که برگشت پذیر هستند و ماندگاری آن ها حدود 18 ماه می باشد. اما از آنجایی که این ماده طبیعی است شاهد کمترین عوارض در آن خواهیم بود.

رادیس

رادیس جزو مواد مصنوعی در اصلاح فرم بینی به شمار می رود. این ماده تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا را دارد. از ویژگی های این محصول می توان به عدم نیاز به تست حساسیت اشاره کرد. اثرگذاری آن فوری است و میزان ماندگاری آن بین 6 ماه الی 1 سال می باشد.

کلاژن

کلاژن همانند هیالورونیک اسید جزو پروتئین های طبیعی تولید شده در بدن می باشد که مهم ترین کار آن جوانسازی پوست است. کلاژن در لایه میانی پوست انسان وجود دارد که می توان از آن برای اصلاح فرم بینی بهره گرفت. مدت زمان ماندگاری آن کوتاه تر از فیلرهای قبل می باشد و حدود 3 الی 4 ماه است.

اصلاح فرم بینی

مراقبت های لازم بعد از اصلاح فرم بینی

اگر می خواهید از تزریق فیلر بینی نتیجه خوبی کسب کنید باید مراقبت های لازم را بعد از آن در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان بر روی صورت نخوابید و به صورت خود فشار وارد نکنید. به مدت یک هفته از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خودداری کنید. اگر ورزشکار هستید به مدت 1 هفته از فعالیت های ورزشی دوری کنید.

چه افرادی برای تزریق فیلر مناسب هستند؟

افرادی که قوز بینی شان کم تا متوسط است و کسانی که دچار تورفتگی یا غیرقرینگی بینی هستند می توانند به سراغ تزریق فیلر بروند. وجود انحراف در نوک بینی عامل دیگری در تزریق بینی می باشد. همچنین اگر می خواهید نوک بینی تان سربالاتر باشد انتخاب این شیوه مناسب خواهد بود. علاوه بر آن اگر بینی تان کوتاه به نظر می رسد و تمایل دارید آن را بلندتر نشان دهید امکان انجام این شیوه درمانی وجود خواهد داشت.

با پزشکان ما آشنا شوید