تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

تزريق فيلر لب

تزريق فيلر لب که محبوب ترین انواع خدمات کلینیک زیبایی به شمار می رود به منظور افزایش حجم لب انجام می شود. افرادی که تمایل به داشتن لب های برجسته دارند اما نمی خواهند به سراغ اعمال جراحی تهاجمی بروند از این روش استفاده می کنند. نتایج حاصل از تزريق فيلر لب موقتی است و افراد باید هر چند ماه یکبار برای تمدید آن اقدام کنند.

نمونه کار تزریق فیلر لب

تزريق فيلر لب چیست؟

تزريق فيلر لب یکی از اعمال زیبایی غیرتهاجمی محسوب می شود که توسط پزشک قابل انجام است. زیرا این کار نیاز به دانش آناتومی دارد. اگر تزریق آن توسط افراد غیرمتخصص انجام شود تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. فیلرها ماده ای همانند ژل می باشند که برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر می توان از تزریق فیلر بینی، تزریق فیلر زیر چشم و … نیز نام برد که هر کدام از آن ها برای بهبود چهره و زیبایی کاربرد دارند.
اغلب فیلرها از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند که به بخش های گوناگون لب تزریق می شود تا آن را حجیم تر و برجسته تر نشان دهد. اگر دچار لب های نامتقارن یا بسیار نازک هستید این روش برای شما جواب خواهد داد ! در کلینیک های زیبایی علاوه بر تزریق فیلر خدمات دیگری نیز ارائه می شود که می توان به لیفت ابرو با نخ، زاویه سازی صورت و لیزر کل بدن اشاره کرد.
تزریق فیلر به لب با سوزن یا کانولا انجام می شود. فیلرهایی که از هیالورونیک اسید تهیه می شوند جزو فیلرهای خوب در بازار محسوب می شوند. زیرا طبیعت آن هیدروفیل است. به این معنا که دوستدار آب می باشد و می تواند آب زیادی را جذب کند. جذب و نگهداری آب سبب می شود که لب ها حجیم شوند. اگر می خواهید لب هایتان حجیم نشان داده شود می توانید از پزشک متخصص بخواهید که فیلر را علاوه بر خود لب ها، به اطراف محیط دهان نیز تزریق کند. قطعا داشتن لب های پر و حجیم، چهره را جوان تر و زیباتر نشان خواهد داد.

تزريق فيلر لب

رایج ترین انواع تزریق فیلر لب

در سال های گذشته که میزان تنوع در محصولاتی از جمله فیلر به این اندازه نبود، کلاژن یکه تاز میدان بود. کلاژن به عنوان یک راه حل دائمی شناخته می شد. به این معنا که اگر نتیجه را دوست نداشتید امکان تغییر آن وجود نداشت و برد با افرادی بود که از ظاهر خود بعد از تزريق فيلر لب خرسند بودند. اما امروزه شاهد تزریق فیلرهایی هست که از هیالورونیک اسید HA ساخته می شوند. هیالورونیک اسید نوعی ماده است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و قادر است 1000 برابر وزن خود آب را نگهدارد. به همین دلیل یک حجم دهنده عالی شناخته می شود. اما موقتی است و افرادی که به سراغ تزريق فيلر لب می روند باید این روش را چندین بار تمدید کنند.
اگر بخواهیم به میزان مورد نیاز برای تزریق فیلر لب اشاره کنیم باید بگوییم که این مساله ارتباط مستقیم با نظر پزشک دارد. اما بهتر است که در جلسه اول 0.5 الی 1 سی سی تزریق شود تا ظاهری طبیعی تر به لب های شما ببخشد. اگر قصد داشتید که لب های خود را حجیم تر کنید می توانید تقاضا کنید که حجم بیشتری تزریق شود.

تزريق فيلر لب

مراقبت های لازم قبل و بعد از تزریق فیلر لب !

توصیه می کنیم به مدت یک هفته قبل از تزریق فیلر به لب ها، از مصرف داروهایی همچون آسپرین خودداری کنید. همچنین مصرف ایبوپروفن ها، ویتامین E، مکمل هایی همچون امگا 3 و 6 و … را کنار بگذارید. زیرا این نوع از داروها و مکمل ها رقیق کننده خون هستند و می توانند عوارض بعد از تزریق را تشدید کنند. به طور مثال کبودی و تورم بعد از تزریق بیشتر خواهد شد.
بعد از تمام جلسه تزریق، به مدت 24 ساعت از فعالیت های ورزشی دوری کنید. کمپرس یخ می تواند به برطرف شدن کبودی و تورم کمک کند. اگر بعد از تزريق فيلر لب درد داشتید امکان استفاده از مسکن مانند استامینوفن وجود دارد. اما بهتر است آن را با تجویز پزشک مصرف کنید. اگر به هر دلیل متوجه شدید که کبودی یا تاول در لب طولانی شد باید با پزشک خود تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.
معمولا بعد از تزریق، به مدت 24 ساعت لب های شما متورم خواهد بود. اگر بعد از تزریق احساس می کنید که لب هایتان بیش از حد بزرگ شده اند نگران نباشید. زیرا این احساس موقتی است و بعد از گذشت 24 ساعت علائم ورم کاهش پیدا می کند. معمولا افراد در هنگام تزریق درد ندارند اما پزشک با استفاده از بی حسی های موضعی، احساس ناخوشایند بیمار را کاهش می دهند. فیلرها بین 6 الی 10 ماه ماندگاری دارند. مدت زمان ماندگاری بر اساس شرایط جسمانی افراد تعیین می شود. برخی از آن ها زودتر از 6 ماه و برخی دیگر بیشتر از 10 ماه نیاز به تمدید خواهند داشت.

تزريق فيلر لب

چه افرادی نمی توانند اقدام به تزريق فيلر لب کنند؟

خانم هایی که باردار یا شیرده هستند به هیچ عنوان نباید تزریق فیلر را انجام دهند و باید منتظر بمانند تا دوره آن تمام شود. همچنین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به ماده هیالورونیک اسید حساسیت دارید نباید به سراغ این نوع از اعمال زیبایی بروید. کسانی که دارای لب های آسیب دیده یا عفونی هستند نیز نمی توانند تزریق فیلر لب را انجام دهند. زیرا باعث پراکندگی عفونت و صدمات بعدی خواهد شد.

با پزشکان ما آشنا شوید