تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

رفع خط خنده و ماريونت

بهترین روش برای رفع خط خنده و ماريونت چیست؟ خوشبختانه علم پزشکی و زیبایی به قدری پیشرفت کرده که به وسیله آن می توان تمام خطوط و چین و چروک های پوست را از بین برد. خط ماریونت به خطوطی گفته می شود که در کنار دهان شکل می گیرند. این خطوط به نام خطوط اندوه یا غم نیز شناخته می شوند که در اثر افزایش سن ظاهر می شوند. روش هایی مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، نخ لیفت و … به عنوان بهترین راهکارها برای رفع خط خنده و ماريونت شناخته می شوند. روش های فوق جزو انواع خدمات کلینیک زیبایی محسوب می شوند.

رفع خط خنده و ماريونت

خط ماریونت یا خط اندوه

برای رفع خط خنده و ماريونت روش های متعددی وجود دارد که هر کدام از آن ها بر اساس شرایط متقاضی و تجویز پزشک انتخاب می شوند. خط خنده یا خط غم ( ماریونت ) بر اثر افزایش سن در کناره های دهان ظاهر می شوند. معمولا این خطوط بعد از سن 40 سالگی مشاهده می شوند. اما افراد می توانند نشانه های آن را از 20 الی 30 سالگی بر روی صورت خود ببینند. این خطوط از گوشه دهان تا پایین چانه کشیده شده است. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا به آن خط غم گفته می شود؟
در پاسخ باید به حالتی اشاره کنیم که این خطوط برای چهره شما ایجاد می کنند. خطوطی که در کناره دهان ایجاد می شوند شما را غمگین نشان می دهند. به همین دلیل آن را ماریونت می نامیم. بهترین روش ها برای رفع خط خنده و ماريونت تزریق ژل، تزریق بوتاکس، نخ لیفت و .. می باشد. انجام این کار در کلینیک زیبایی امکان پذیر است. در کلینیک های زیبایی می توان سایر اعمال غیرتهاجمی از جمله تزریق فیلر بینی، فیلر زیر چشم، زاویه سازی صورت، لیفت ابرو با نخ و لیزر کل بدن را نیز انجام داد.
جالب است بدانید که صرفا افزایش سن باعث ایجاد خطوط ماریونت نمی شوند. بلکه عواملی از جمله سیگار کشیدن یا عوامل ژنتیکی نیز باعث ایجاد خط خنده یا غم می شوند. اما افزایش سن شایع ترین دلیل ایجاد آن می باشد. هنگامی که سن فرد بالا می رود میزان کلاژن تولیدی در پوست او کاهش پیدا می کند و پوست انعطاف خود را از دست داده و افتاده می شود. متاسفانه از بین رفتن بافت چربی، تشدید کننده این عامل خواهد بود و حجم پوست را از بین می برد.

بهترین روش ها برای رفع خط خنده و ماريونت

تزریق ژل و فیلر

فیلر نوعی مواد تزریقی است که می تواند به طور موقتی، به درمان خط خنده و غم بپردازد. در این روش برخلاف تزریق بوتاکس، عضلات شل نمی شوند و از پلی- ال- لاکتیک اسید برای برگرداندن حجم از دست رفته پوست کمک می گیرد. ماده ای به نام هیالورونیک اسید نیز می تواند در برگرداندن حجم از دست رفته پوست کمک کننده باشد. جالب است بدانید که این مواد قادر است اثرات الاستین و کلاژن را تقلید کند و علاوه بر درمان و رفع خط خنده و ماريونت، چین و چروک ها را از بین ببرد. نتیجه این روش بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.

رفع خط خنده و ماريونت

بوتاکس

در تزریق بوتاکس شاهد شل شدن عضلات خواهیم بود. این موضوع سبب می شود که پوست صاف شود و خطوط از بین بروند. ممکن است با تزریق بوتاکس شاهد عوارضی همچون کبودی و ناراحتی خفیف در محل تزریق باشید که اثرات آن بعد از چند روز از بین می روند. یکی از ویژگی های بوتاکس این است که باید هر 3 الی 4 ماه یکبار آن را تمدید کرد. اگر در ابتدای آغاز ایجاد خطوط هستید بهتر است روشی مانند بوتاکس را انتخاب کنید.

نخ‌ لیفت

در حال حاضر کم تهاجمی ترین روش، استفاده از نخ لیفت است. نخ لیفت یک نخ نازک و خاردار می باشد که پزشک آن را از زیر پوست عبور می دهد. خارهایی که بر روی این نخ وجود دارد به بافت پوست فرو می روند و هنگامی که پزشک نخ را می کشد پوست همزمان با آن نیز بالا می رود. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و هیچ نیازی به بیهوشی یا بستری نیست. رفع خط خنده و ماريونت با این روش به چند روز استراحت نیاز دارد و عوارضی همچون کبودی و تورم در انتظار آن است. نخ های لیفت جذبی هستند و مدت زمان ماندگاری آن ها از 6 الی 12 ماه می باشد.

تزریق چربی

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با روش تزریق چربی آشنا هستید. تزریق چربی یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن فرورفتگی، لاغری صورت، رفع چین و چروک، رفع خط خنده و ماريونت و … می باشد. در این شیوه از مناطقی همچون شکم یا پشت ران چربی استخراج می شود و به بخش های مورد نیاز تزریق خواهد شد. چربی استخراج شده بعد از فرآوری به صورت تزریق می شود و ماندگاری آن بیش از چند ماه خواهد بود. استفاده از چربی خود فرد، بیشترین سازگاری و بهترین نتیجه را درمان خواهد داشت.

میکرونیدلینگ

از دیگر روش هایی که برای رفع خط خنده بکار می رود میکرونیدلینگ است. در این روش سوراخ های بسیار ریزی بر روی پوست ایجاد می شود تا رشد سلولی و کلاژن در پوست تحریک شود. متخصصین با استفاده از قلم میکرونیدلینگ اقدام به انجام این کار می کنند. بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب چند بار این کار را تکرار کنید.

لیزر

بکارگیری از لیزرهایی مانند لیزر فراکشنال می تواند خط خنده یا ماریونت را درمان کند. این نوع از لیزرها قادر به بازسازی بافت آسیب دیده پوست می باشد و مکانیسم آن را سرعت می بخشد. انتخاب نوع لیزر فراکشنال و میزان شدت آن بر اساس نیاز فرد خواهد بود. بهتر است چند روزی را به عنوان دوره نقاهت در نظر بگیرید.

مراقبت لازم بعد از رفع خط خنده و ماريونت

از مهم ترین مراقبت هایی که باید بعد از درمان انجام دهید این است که روزانه دو مرتبه پوست خود را شستشو دهید و قبل از خواب آرایش خود را کاملا پاک کنید. عدم مراقبت های پوستی باعث می شود که درمان بی نتیجه بماند. استفاده از سرم های جوانسازی پوست، مرطوب کننده، آبرسان و .. تاثیر زیادی خواهد داشت. افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید وزن خود را کنترل کنند تا دچار افتادگی پوست نشوند. بهتر است که کاهش وزن به صورت تدریجی اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب راهکار خوبی برای جلوگیری از ایجاد خطوط خنده و غم خواهد بود.

با پزشکان ما آشنا شوید