تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

ليفت و جوانسازي با نخ

لیفت و جوانسازی با نخ یکی از انواع خدمات کلینیک زیبایی می باشد که با استقبال بی نظیری از جانب خانم ها و آقایان مواجه شده است. این روش جزو درمان های کم تهاجمی محسوب می شود که قادر است آثار پیری بر روی پوست افراد را از بین ببرد و به تولید کلاژن سازی کمک کند. اگر قصد دارید به سراغ روش هایی از جمله لیفت و جوانسازی با نخ بروید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ليفت و جوانسازي با نخ

معجزه ای برای درمان افتادگی پوست

لیفت و جوانسازی با نخ یک روش کم تهاجم برای درمان و رفع افتادگی پوست می باشد. این فرآیند کوتاه مدت است که هدف اصلی آن درمان علائم پیری در صورت می باشد. معمولا علائم پیری در بخش پایین صورت بیشتر از سایر نواحی آشکار می شود. در این شیوه از نخ سیلوئت برای بالا کشیدن نواحی مورد نظر کمک گرفته می شود. نخ سیلوئت از نخ های زیرجلدی محسوب می شود که مهم ترین کاربرد آن در بخش میانی و انتهایی صورت از جمله گردن و غبغب می باشد. لازم به ذکر است که این نخ در انواع گوناگونی وجود دارد که استفاده از هر کدام بر اساس صلاحدید پزشک متخصص انجام خواهد شد. لیفت و جوانسازی با نخ صرفا برای درمان پیری پوست صورت نیست. بلکه می توان از لیفت ابرو با نخ نیز برای بالا کشیدن ابروهای افتاده کمک گرفت.
در سال های گذشته خانم ها بیشتر از آقایان تمایل به زیبایی داشتند. اما امروزه شاهد آن هستیم که طیف وسیعی از مراجعه کنندگان به کلینیک های زیبایی آقا هستند و آن ها نیز تمایل دارند با انجام کارهای زیبایی، بر طراوات صورت خود بیفزایند. از مهم ترین امور زیبایی که در سال های اخیر متداول شده می توان به زاویه سازی صورت، تزریق فیلر بینی، فیلر زیر چشم، لیزر کل بدن و … اشاره کرد. در کلینیک های تخصصی برخی از اعمال جراحی از جمله لابیاپلاستی، برداشتن خال و ضایعات پوستی نیز انجام می شود. توصیه می کنیم برای آشنایی با این اعمال جراحی به مطالب قبلی وب سایت مراجعه کنید.

مزایای لیفت صورت با نخ چیست ؟

در بخش قبل اشاره کردیم که لیفت و جوانسازی با نخ جزو درمان های کم تهاجمی به شمار می رود. به این معنا که فرد دچار خونریزی، تورم و قرمزی زیادی نمی شود. در حالی که در اعمال جراحی و بیهوشی، شاهد تشدید این عوارض خواهیم بود. زیرا اعمال جراحی که به وسیله بیهوشی، تیغ و چاقوی جراحی انجام می شوند جزو روش های تهاجمی به شمار می روند. هزینه جوانسازی صورت با نخ بسیار کمتر از عمل جراحی است. زمان ریکاوری و دوره نقاهت آن نیز کوتاه می باشد و فرد می تواند در مدت زمانی کوتاه به زندگی عادی خود برگردد.
از مهم ترین مزایای این شیوه درمانی می توان به تحریک کلاژن سازی در پوست اشاره کرد. کلاژن نوعی پروتئین می باشد که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و قادر است خاصیت کشسانی و جوانی پوست را حفظ کند. همزمان با افزایش سن، شاهد کاهش تولید کلاژن در بدن خواهیم بود. به همین دلیل افراد دچار مشکلاتی از جمله ایجاد چین و چروک و پیری در پوست می شوند. در واقع می توان گفت که جوانسازی با نخ نه تنها یک درمان زیبایی محسوب می شود بلکه عاملی برای تولید مجدد پروتئین های طبیعی از جمله کلاژن در بدن نیز می باشد. پزشکان متخصص قادرند با قرار دادن نخ های زیر جلدی و بالا کشیدن پوست، مشکل را تا حد زیادی مرتفع کنند.

ليفت و جوانسازي با نخ

نحوه انجام لیفت و جوانسازی با نخ

لیفت صورت با نخ نیازمند استفاده از مواد بی حسی موضعی می باشد. افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند در نواحی مورد نظر از صورت مانند غبغب و بخش های میانی صورت بی حس می شوند. پزشک متخصص یک سوزن ظریف که از قبل نخ شده را به سطح زیر پوست صورت وارد می کند. سوزن به شکل دو طرفه برای گرفتن، کشیدن و بلند کردن نخ در نواحی صورت قرار داده می شود. پس از آنکه نخ در قسمت های موردنظر بارگذاری شد بافت فیبری جدید و کلاژن در اطراف آن تشکیل می شود که باعث سفت شدن و نگه داشتن بافت پوست می شود.
یکی از سوالاتی که در ذهن اغلب افراد به وجود می آید این است که آیا نخ های لیفت، جذبی هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که این نخ ها در زیر پوست باقی می مانند. زیرا وظیفه تشکیل رشته های فیبری جدید و محرک تولید کلاژن هستند. اما نگران نباشید. زیرا بعد از گذشت چندماه از یک طریق یک فرآیند طبیعی به نام هیدرولیز کاملا حل می شوند و نیازی نیست که درد کشیدن بخیه و نخ را تجربه کنید. تجزیه و حل شدن این نخ ها کاملا بدون درد است و فرد متوجه پروسه آن نمی شود. در واقع می توان گفت که هیدرولیز به معنای تجزیه شیمیایی نخ از واکنش آن با آب می باشد.

اقدامات مورد نیاز قبل از لیفت صورت با نخ

  • اکیدا توصیه می کنیم قبل از لیفت و جوانسازی با نخ با پزشک متخصص مشورت کنید. هر کدام از افراد نیاز به درمان های منحصر به فرد دارند و همان طور که اشاره کردیم نخ های لیفت نیز در انواع گوناگون وجود دارند که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس تشخیص پزشک خواهد بود.
  • اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سیگار یا نوشیدنی های الکلی مصرف می کنید باید یک هفته قبل از عمل، از مصرف آن ها اجتناب کنید. زیرا مواد موجود در آن ها سبب کاهش آب بدن می شود و در برخی از موارد شاهد تداخل آن ها با مواد بی حسی هستیم.
  • برخی از داروها مانند آسپرین رقیق کننده خون هستند و مصرف آن ها می تواند باعث خونریزی غیرضروری در پروسه درمانی شود. به همین دلیل از مصرف آن ها اجتناب کنید. لازم به ذکر است که قطع مصرف داروهایی همچون آسپرین باید بر اساس تجویز پزشک باشد.
ليفت و جوانسازي با نخ

مراقبت های مهم بعد از لیفت صورت با نخ

  • برای انجام لیفت و جوانسازی با نخ از مواد بی حسی استفاده می شود. یکی از عوارض این مواد ایجاد حالت تهوع است که برای برخی از افراد ایجاد می شود. اگر دچار این حالت شدید می توانید با اجازه پزشک چند جرعه مایعات مصرف کنید.
  • به مدت 5 الی 7 روز نباید سر خود را خم کنید و آن را پایین تر از سطح قلب نگه دارید. بهتر است زاویه 45 درجه را در نظر بگیرید.
  • اگر شاهد تورم یا کبودی در پوست خود بودید از کمپرس یخ استفاده کنید تا سرعت بهبودی شما بیشتر شود. 4 بار در روز به مدت 30 دقیقه این کمپرس را بر روی نواحی متورم و کبود صورت قرار دهید و این کار را در 5 روز ابتدایی انجام دهید.
  • به مدت 3 هفته از فشار واردن کردن به پوست یا کشیدگی آن اجتناب کنید. زیرا ممکن است نواحی مورد نظر صورت دچار آسیب شوند. به مدت 24 ساعت هیچ گونه حرکتی بر روی صورت خود انجام ندهید.
  • به مدت 48 ساعت هیچگونه مواد آرایشی از جمله کرم را استفاده نکنید تا عوارض احتمالی به کمترین حد خود برسند.
  • در هنگام نوشیدن مایعات از ابزارهایی مانند نی استفاده نکنید. بلکه آن ها را به حالت معمول بنوشید. به مدت 7 الی 10 روز غذاهای مایع مصرف کنید تا نیازمند جویدن آن ها نباشید.

با پزشکان ما آشنا شوید