تلفن تماس:

0910-9101009

آدرس:

زعفرانيه ، خيابان اعجازي

شنبه - پنج شنبه

9:30 صبح - 19 عصر

Search
Search
Close this search box.
Search
Search
Close this search box.
مرکز زیبایی آرشیدا

مزوتراپي جوانسازي صورت

در مزوتراپي جوانسازي صورت از ویتامین ها، هورمون ها، آنزیم ها و سایر مواد مغذی برای تزریق در زیر پوست استفاده می شود. مهم ترین هدف از انجام مزوتراپی پوست از بین بردن چربی های اضافه و سفت شدن پوست می باشد. در حال حاضر مزوتراپي جوانسازي صورت یکی از انواع خدمات کلینیک زیبایی محسوب می شود که نه تنها خانم ها بلکه آقایان نیز از آن استقبال می کنند

مزوتراپي جوانسازي صورت

مزوتراپي جوانسازي صورت

قبل از آنکه به تکنیک مزوتراپي جوانسازي صورت بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که مزوتراپی در ابتدا به عنوان یک روش موثر برای کاهش درد کاربرد داشت. اما به مرور زمان توسعه پیدا کرد و در کشورهایی مانند امریکا با استقبال بی سابقه مواجه شد. این تکنیک برای جوانسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و جزو روش های کم تهاجمی محسوب می شود. در این شیوه درمانی هیچ نیازی به بستری، بیهوشی یا عمل جراحی نیست و برای مناطقی از صورت شامل گردن، صورت و زیر چشم کاربرد دارد. محلول هایی که برای مزوتراپي جوانسازي صورت مورد استفاده قرار می گیرند حاوی اسید هیالورونیک هستند که بهترین مکان برای تزریق آن ها، لایه میانی پوست است. با انجام این روش شاهد تحریک کلاژن سازی و بهبود الاستیسیته پوست خواهیم بود.
در کلینیک های زیبایی و تخصصی پوست و مو به جز مزوتراپی خدمات دیگری نیز انجام می شود که می توان به لیزر کل بدن، زاویه سازی صورت، فیلر زیر چشم، فیلر بینی، لیفت ابرو با نخ و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که انجام هر کدام از روش های درمانی و زیبایی بر اساس شرایط متقاضی و نظر پزشک عمومی یا متخصص انجام می شود. توصیه می کنیم بدون مشورت پزشک اقدام به اعمال زیبایی نکنید.

اهداف جوانسازی صورت با مزوتراپی چیست ؟

هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم مزوتراپی با اهدافی از جمله از بین بردن چربی های اضافه نه تنها در صورت بلکه در کل بدن انجام می شود. اگر در صورت یا بدن دچار سلولیت هستید مزوتراپی به درمان آن کمک می کند. خانم ها و آقایان با افزایش سن شاهد ایجاد خطوط خنده یا اخم در چهره خود هستند. مزوتراپي جوانسازي صورت می تواند این خطوط را از بین ببرد و چهره ای جوان و شاداب برای افراد به ارمغان بیاورد. خاصیت روشن کنندگی و رفع لکه های تیره از دیگر اهداف این تکنیک درمانی می باشد.
افرادی که این شیوه درمانی را انتخاب می کنند گردش خون در پوست صورت آن ها بهبود پیدا می کند و التهابات پوستی آن ها کاهش پیدا خواهد کرد. از مهم ترین محلول هایی که در مزوتراپی پوست کاربرد دارند شامل آنزیم هایی نظیر کلاژناز و هیالورونیداز، هورمون های تیروکسین و کلسی تونین، مواد معدنی، ویتامین ها، وازودیلاتورها و … می باشد. انتخاب هر کدام از این مواد، بر اساس شرایط بیمار و تجویز پزشک خواهد بود.

مزوتراپي جوانسازي صورت

نحوه انجام مزوتراپي جوانسازي صورت

ناحیه ای که باید تحت مزوتراپی قرار بگیرد ابتدا بی حس می شود. مواد بی حسی به طور موضعی توسط پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. در طول جلسه درمان از سوزن های بسیار ظریف و کوتاه برای تزریق محلول استفاده می شود. در سال های گذشته سوزن ها به تنهایی و توسط پزشک به لایه میانی پوست تزریق می شدند. اما امروزه شاهد این هستیم که سوزن ها به دستگاه هایی متصل می شوند که می توانند تزریق را به طور مداوم و پی در پی انجام دهند. این دستگاه ها به دلیل عملکردی که دارند باعث تسریع در درمان و کوتاه شدن جلسات خواهد شد. همچنین متقاضی درد کمتری را تجربه می کند.
حتما این سوال در ذهن شما ایجاد شده که عمق تزریق چقدر است؟ عمق تزریق بر اساس نظر پزشک می تواند از 1 الی 4 میلی متر باشد. این میزان به پوست فرد و بیماری او بستگی دارد. برای کسب نتیجه مطلوب از مزوتراپي جوانسازي صورت به بیش از یک جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. در ابتدا فواصل میان جلسات از 1 هفته الی 10 روز خواهد بود. اما به مرور زمان که نتایج مزوتراپی خود را نشان داد می توان فاصله میان تزریق ها را بیشتر کرد و به دو هفته الی یکماه رساند.

عوارض مزوتراپی صورت

طبق تحقیقاتی که بر روی این تکنیک درمانی انجام شده می توان گفت که عوارض جدی در برندارد. بلکه عوارض آن کوتاه مدت است و به سرعت برطرف می شوند. به طور مثال ممکن است افراد دچار سرگیجه، درد، تورم، خارش، حساسیت یا عفونت شوند. قطعا مراقبت هایی که باید بعد از اتمام جلسات درمانی انجام دهید نقش مهمی در کاهش عوارض احتمالی خواهد داشت.

مزایای مزوتراپی صورت

از مهم ترین مزوتراپي جوانسازي صورت این است که پوست شما با غلظت بالایی از مواد معدنی و ویتامین ها تغذیه می شود. این مواد با نفوذ به لایه میانی، مشکلات پوستی را درمان می کند. قطعا می دانید که روش ها و تکنیک های مختلفی در جهان برای جوانسازی پوست وجود دارد که برخی از آن ها بسیار گران قیمت هستند. اما مزوتراپی علاوه بر تاثیرات قابل ملاحظه، از قیمت کمتری برخوردار است و می تواند جایگزینی برای درمان های گران قیمت تلقی شود. مزوتراپی قادر است چند مشکل را به طور همزمان از بین ببرد. به طور مثال اگر پوست شما دارای لکه های تیره است و یا از چین و چروک های پوستی رنج می برید با استفاده از مزوتراپی تمام آن ها را درمان خواهید کرد. مشاهده نتایج مزوتراپی در مدت زمانی کوتاه قابل ملاحظه می باشد. روشن شدن پوست و مرطوب کردن آن از دیگر مزایای این تکنیک درمانی محسوب می شود. این شیوه برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. همچنین خانم هایی که باردار یا شیرده هستند باید تا اتمام زمان بارداری و شیردهی صبر کنند. بهترین سن برای استفاده از مزوتراپی صورت، اواسط سی سالگی است.

با پزشکان ما آشنا شوید